تمرکز اپل بر درآمد‌های سرویس‌محور، پیش‌بینی عملکرد آیفون را دشوار می‌کند

تمرکز اپل بر درآمد‌های سرویس‌محور، پیش‌بینی عملکرد آیفون را دشوار می‌کندReviewed by رضا بیگدلی on Feb 9Rating: 5.0تمرکز اپل بر درآمد‌های سرویس‌محور، پیش‌بینی عملکرد آیفون را دشوار می‌کندتمرکز اپل بر درآمد‌های سرویس‌محور، پیش‌بینی عملکرد آیفون را دشوار می‌کند

به‌تازگی مؤسسه UBS تحلیل جدیدی منتشر کرده است و در آن به برخی از چالش‌ها و فرصت‌هایی که اپل در دوران بلوغ آیفون با آن‌ها مواجه خواهد شد، اشاره می‌کند. این مؤسسه باور دارد که وابستگی بیشتر اپل به درآمد‌های حاصل از سرویس‌ها، پیش‌بینی عملکرد آیفون در سه‌ماهه‎‌های آتی را به‌طرز مشهودی دشوارتر از گذشته می‌کند.

بر اساس این گزارش، وابستگی اپل به کسب درآمد از طریق سرویس‌ها و محصولاتی که در دسته‌ی «سایر محصولات» قرار می‌گیرند، از همیشه بیشتر شده است. اگر به یاد داشته باشید، سال گذشته تیم کوک و لوکا ماستری به‌شدت از کسب درآمد از طریق سرویس‌ها حمایت کردند.

علاوه بر نکات بالا، این مؤسسه پیش‌بینیِ رشدِ آیفون و عملکرد شرکت اپل در سه‌ماهه‌های ‌آتی را نسبت به گذشته دشوارتر دانسته است. پیش‌تر، به‌ دلیل تعهدات و وظایف اپل در قبال شرکت‌های شخص‌ ثالث، پیش‌بینی درآمد اپل در سه‌ماهه‌های مالی بسیار آسان‌تر بود؛ اما اکنون به‌ دلیل اتکای بیشتر بر درآمد‌های غیر مستقیم، پیش‌بینی‌ دقیق به امری دشوار بدل شده است.

با این حال، UBS باور دارد که بسیاری از نقاط قوت کوپرتینویی‌ها مانند وفاداری کاربران، سلطه بر بازار دستگاه‌های پوشیدنی و… باعث می‌شود که سهم آیفون در بازارهای جهانی همواره با رشد همراه باشد.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت هر سهم این غول تکنولوژی، از ۱۶۱ به ۱۹۰ دلار برسد.